Monday, April 13, 2015

Serius! Video Rakaman Pembantu Rumah Filipina Dir0g0l Anak Majikan Minta Tolong Di Facebook


Video: Pembantu Rumah Filipina Dir0g0l Anak Majikan Minta Tolong Di Facebook

Seorang pembantu rumah bernama Abby Luna menggunakan Media Sosial Facebook memuatnaik Videonya meminta pertolongan khamis lalu. Abby Luna yang juga berkerja di Bahrain sebagai pembantu rumah menceritakan seringkali dir0g0l oleh anak lelaki majikannya yang merupakan seorang penagih dadah

Akibat daripada kejadian itu Abby Luna mengalami sakit akibat ditumbuk dan lebam bahagian payud4ra. Abby Luna pernah mengadu kejadian tersebut  kepada majikannya, malangnya dia pula yang dipersalahkan. Majikannya dikatakan memberi kata dua kepada Abby iaitu menunggu hingga dua bulan jika mahu pulang semula ke negara asalnya selain membayar sendiri tiket penerbangan balik. 

Sebelum dia dihantar pulang dia dijanjikan akan dibawa untuk diperiksa doktor dalam masa seminggu sekiranya mengandung dan jika itu berlaku kandungannya akan digugurkan.  

Tertekan, takut dan tidak mempunyai wang. Abby Luna memuatnaik video ini bagi merayu pertolongan agar dia diselamatkan menerusi akaun Facebook. 

susulan video tersebut tersebar dan menjadi viral, Abby kemudiannya diselamatkan Kedutaan Filipina di Bahrain pada hari sama. Bagaimanapun, majikan Abby dikatakan tetap berkeras menafikan dakwaan pembantu rumahnya itu.

lihat video https://www.youtube.com/watch?t=15&v=0jFl6OEeIo8

lihat video dibawah ini

video







No comments:

Post a Comment